پس از انتخاب کلید عضویت در انتهای صفحه جدیدی که باز خواهد شد، اطلاعات خود را تکمیل و عضویت خود را تایید نمایید
درباره وب سايت
مرجع آموزش زمین شناسی، سنجش از دور، معدن و عمران
جامع ترین و معتبرترین آموزش برای نرم افزار های زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئومکانیک (مکانیک سنگ و ژئوتکنیک)، عمران (خاک و پی)
............................................
رزومه مدرسان:دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رشته های مهندسی معدن و عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) تهران
جهت آموزش حضوری و غیر حضوری (آنلاین و تهیه فیلم آموزشی) نرم افزار ها با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید............................................
09157330367-09381295869 اسمعیلی-مدیریت وبسایت........ ................................................ در صورتی که موفق نشدید با شماره های فوق تماس حاصل فرمایید از طربق ایمیل زیر نیز می توانید در خواست خودتان را مطرح نمایید.......................................
raminesmaeili68@gmail.com
...................این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد. همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
اولین پکیج آموزشی کنکور دکتری مکانیک سنگ معدن (+پاسخ تشریحی سوالات 11 دوره اخیر کنکور) خرید آنلاین بیش از 55 ساعت فیلم آموزشی و دانلود بلافاصله پس از خرید
محاسبه فاصله ایمن ساختمان های مجاوردر تراکم دینامیکی با انرژی کم به روش اجزا محدود
خلاصه باتوجه به اینکه در بیشتر موارد تراکم دینامیکی در محیط شهری و نزدیک ساختمان ها انجام می گیرد، لذا محاسبه فاصله ایمن از محل اصابت ضربهامری لازم و ضروری می باشد. باتوجه به این که محاسبه فاصله ایمن از روش های آزمایشگاهی بسیار زمان بر و پرهزینه می باشد و ازطرف دیگردقت آن کم است، لذا با استفاده از روش های عددی بطور دقیق تر و با هزینه های بسیار کمتر قبل از انجام تراکم دینامیکی درمحل، می توان فاصلهایمن از محل اصابت ضربه را به دست آورد. در این تحقیق با مدل سازی عددی دستگاه ضربه زن سبک در نرم افزار آباکوس بیشینه ی سرعت رابرای نقاطی که در حد فاصل محل اصابت ضربه تا سازه موردنظر هستند به دست آورده و نمودار بیشینه ی سرعت ذره برحسب فاصله را رسممی کنیم. درگام دوم بیشینه ی سرعت مجاز )طبق معیارهای تجربی( را روی نمودار مشخص کرده و محل برخورد خط ومنحنی را مشخص می کنیم.در گام سوم با توجه به این که سرعت در نزدیک سازه باید کمتر از سرعت مجاز باشد لذا با مشخص کردن فاصله متناسب با سرعت مجاز، مرز بینمحدوده خطرناک و ایمن بدست می آید. در نتیجه فاصله ایمن تا، لول هها و خطوط برق تعیین می شود.
تعیین پارامترهای دینامیکی خاک ماسه ای با استفاده از مدل سختی موج فعال شده (Wak Test)
خلاصه وقتی نمونه خاکی بوسیله دستگاه تراکم دینامیکی متراکم می شود، برای تعیین مقاومت خاک پس از انجام تراکم دینامیکی می توان از آزمایشهای نفوذ استاندارد و نفوذ مخروط و فشار سنجی استفاده کرد. از جمله محدودیت های این آزمایش ها علاوه بر صرف وقت و هزینه زیاد و دقتکم، تعیین سختی خاک بعد از اعمال چند ضربه متوالی روی خاک است. بعداز اعمال چند ضربه متوالی به خاک باید بررسی گردد خاک از نظرسختی به حد مطلوب رسیده است، یا هنوز عملیات تراکم باید ادامه یابد. زیرا با توجه به زمان بر بودن این آزمایش ها، آزمایش کردن خاک بعدازهر ضربه از نظر زمانی واقتصادی به صرفه نیست. دربیشتر مواقع خاک ممکن است بیشتر از حد تعیین شده متراکم گردد که بعد از عبور از بیشینه یسختی، باعث شروع روند نزولی سختی خاک می گردد. لذا در این مقاله به دنبال روشی هستیم که اولاً تمام پارامترهای دینامیکی به راحتی و باروش های عددی ب هدست آیند، ثانیاً بتوان پس از اعمال هر ضربه، پارامترهای دینامیکی خاک را پیش بینی کرد و با رسیدن به تعداد ضربه پیش بینی شده عملیات تراکم پایان پذیرد و مقدار مطلوب پارامتر دینامیکی موردنظر هم تامین شده باشد.
پارامترهای دینامیکی انواع خاک ماسه ای در دستگاه ضربه زن سبک برای کوبه به وزن 448 کیلوگرم
خلاصه به طور کلی تراکم دینامیکی عبارتست از فشرده نمودن خاک با استفاده از رها کردن وزنه از ارتفاع بر روی خاک، که از این طریق میتوان بااستفاده از ضربه انرژی زیادی را به خاک منتقل نمود و خاک را از حالت سست به مقاوم تبدیل نمود و خصوصیات مکانیکی و مهندسی خاک رابهبود بخشید. در حقیقت تراکم دینامیکی خود یك روش یا عمل مکانیکی میباشد. این مطالب توسط منارد و منارد و برویس بیان شده است.آزمایشات متعدد نشان میدهند که تراکم دینامیکی برای انواع خاکها اعم از ریزدانه یا درشتدانه در شرایط مختلف بالا و پایین سطح آبکاربری دارد. همچنین میتواند برای بهبود خاک پی برای انواع مختلف پروژهها مورد استفاده قرار گیرد.تراکم دینامیکی با انرژی کم روشی است که در سالهای اخیر در کشور انگلستان و سایر نقاط دنیا به عنوان یك متد شناخته شده و قابل قبول باکارایی بالا معرفی شده است. اما هنوز پدیدههایی که در داخل خاک در اثر ضربه حاصل میشوند به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفتهاند واطلاعات مفیدی خصوصاً در زمینه توزیع تنش در داخل خاک وجود ندارد. در ادامه تحقیقات صورت گرفته، پرویزی با طرح پژوهشی دانشگاه یاسوج و دانشگاه منچستر انگلستان در سال 1385 به تکمیل تحقیقات پرداخت.
تعیین پارامترهای دینامیکی انواع خاک ماسه ای با استفاده از مدل سختی موج فعال شده (Wak Test)
خلاصه باتوجه به اینکه در بیشتر موارد تراکم دینامیکی در محیط شهری و نزدیک ساختمان ها انجام می گیرد، لذا محاسبه فاصله ایمن از محل اصابت ضربهامری لازم و ضروری می باشد. باتوجه به این که محاسبه فاصله ایمن از روش های آزمایشگاهی بسیار زمان بر و پرهزینه می باشد و ازطرف دیگردقت آن کم است، لذا با استفاده از روش های عددی بطور دقیق تر و با هزینه های بسیار کمتر قبل از انجام تراکم دینامیکی درمحل، می توان فاصلهایمن از محل اصابت ضربه را بهدست آورد. در این تحقیق با مدل سازی عددی دستگاه ضربه زن سبک در نرم افزار آباکوس بیشینه ی سرعت رابرای نقاطی که در حد فاصل محل اصابت ضربه تا سازه موردنظر هستند به دست آورده و نمودار بیشینه ی سرعت ذره برحسب فاصله را رسممی کنیم. درگام دوم بیشینه ی سرعت مجاز )طبق معیارهای تجربی( را روی نمودار مشخص کرده و محل برخورد خط ومنحنی را مشخص می کنیم.در گام سوم با توجه به این که سرعت در نزدیک سازه باید کمتر از سرعت مجاز باشد لذا با مشخص کردن فاصله متناسب با سرعت مجاز، مرز بینمحدوده خطرناک و ایمن بدست می آید. در نتیجه فاصله ایمن تا، لوله ها و خطوط برق تعیین می شود.
حصول پارامترهای دینامیکی خاک های ماسه ای در تراکم توسط غلتک ارتعاشی 8 تنی توسط نرم افزار آباکوس و آزمایش وک
خلاصه در مسائلی که شکل هندسی، بارگذاری و خواص ماده در آنها پیچیده یا مختلط است، نمی توان حل تحلیلی ریاضی مشخصی را ارائه نمود.حل های تحلیلی آنهایی هستند که توسط عبارت ریاضی خاصی مشخص شده و می توان مقدار کمیت مجهول مورد نظر را در هر نقطه ای از جسم)که دراین جا م یتواند کل سازه و یا سیستم فیزیکی موردعلاقه باشد( توسط آنها پیدا نموده و درنتیجه در کلیه ی نقاط جسم معتبر خواهند بود.حل های تحلیلی یاد شده عموماً بر پایه ی حل یک معادله ی دیفرانسیل معمولی یا جزئی استوار بوده که اغلب به دلیل پیچیده بودن شکل هندسی،بارگذاری و خواص مواد، دسترسی به آنها امکا نپذیر نیست. بنابراین نیاز است تا به منظور دست یابی به جوا بهای قابل قبول به روش های عددیاز جمله روش اجزاء محدود تکیه نمود. روش اجزاء محدود روشی عددی است که از طریق آن می توان مسائل مهندسی و ریاضی فیزیک را حلنمود. با توجه به کابردهای متنوع غلتک ارتعاشی، نیاز به روشهای عددی و همانندسازی توسط نرمافزارهای مربوطه برای ارائهی نتایجی که باروشهای تجربی قابل دستیابی نیستند )مثلاً پارامترهای دینامیکی خاک همانند عمق بهبودیافته، جرم مرتعششده، ضریب میرایی و سختیاستاتیکی خاک( به چشم میخورد. در این مقاله جهت حصول پارامترهای دینامیکی خاکهای ماسهای در تراکم توسط غلتک ارتعاشی 8 تنی،ابتدا سیستم خاک و غلتک در نرمافزار اجزاء محدود آباکوس مدلسازی و سپس از طریق روابط آزمایش وک، به محاسبهی پارامترهای دینامیکی خاک پرداخته شده است.
مدلسازی عددی تراکم ارتعاشی خاک های ماسه ای در نرم افزار آباکوس و روش های مختلف محاسبه ی تنش در خاک
خلاصه تراکم ارتعاشی تکنیکی است که به وسیلهی آن، مشخصات خاک مورد نظر بهبود مییابد. امروزه نیاز به طراحی و تحلیل قطعات با هندسه و اخیراًخواص پیچیده تحت بارگذاریهای مختلف به صورت فراوانی به چشم میخورد که بهکارگیری روشهای کلاسیک موجود، منجر به یافتنمعادلات حاکم بسیار پیچیده با شرایط مرزی و اولیهی متنوع است که عملاً حل این معادلات را از روش تحلیلی غیرممکن میسازد. از همین روروشهای عددی متنوعی برای حل معادلات دیفرانسیل حاکم به سیستمها ایجاد و امروزه بهطور وسیعی مورد استفاده قرار میگیرند. آباکوس یکمجموعه از برنامههای مدلسازی بسیار توانمند میباشد که مبتنی بر روش اجزاء محدود، قابلیت حل مسائل از یک تحلیل خطی ساده تا پیچیدهترینمدلسازی غیرخطی را دارا میباشد. با توجه به کابردهای متنوع غلتک ارتعاشی، نیاز به روشهای عددی و همانندسازی توسط نرمافزارهای مربوطهبرای ارائهی نتایجی که با روشهای تجربی قابل دستیابی نیستند، به چشم میخورد. در این مقاله جهت محاسبهی تنش ایجاد شده در خاکهایماسهای متراکم، نیمه متراکم، و سست، در تراکم توسط غلتک ارتعاشی 8 تنی، ابتدا سیستم خاک و غلتک در نرمافزار اجزاء محدود آباکوس مدلسازی و پس از محاسبهی تنش در خاک، خروجی تنش حاصل از نرمافزار با روشهای دیگر مقایسه شده است.
بررسی آزمایشگاهی تاثیر تغییرات تنش موثر بر مدول برشی ماکزیمم ماسه غیر اشباع در مسیر خشک شدگی
خلاصه در ارزیابی نشست خاک های ماسه ای غیر اشباع متغیرهای مختلفی دخیل می باشند. در این میان مدول برشی در کرنش های کوچک و ، Gmax حالت تنش خاک از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. تحقیقات اخیر نشان داده اند که درجه اشباع و تر و خشک شدگی های متوالی اثرات قابلتوجهی بر روی سختی برشی خاک ها در حالت غیر اشباع دارند. بنابراین لایه خاک، بسته به درجه اشباع و شرایط آب و هوایی فصلی، رفتارمتفاوتی را تجربه می کند. در این پژوهش با بهره گیری از مفهوم منحنی مشخصه تنش مکشی، اثر تنش موثر به عنوان پارامتری مهم و تاثیر گذار برروی مدول برشی ماکزیمم ماسه غیر اشباع در طول منحنی خشک شدگی مورد مطالعه قرار گرفته شده است. بدین منظور سلول سه محوری اصلاحشده ای که در آن المان های خمشی تعبیه شده اند به همراه سیستم کنترل درجه ی اشباع و مکش ساختاری ساخته شد. براساس یافته های اینمطالعه، تغییرات مدول برشی ماکزیمم حین پروسه خشک شدگی بیشتر تابع تغییرات تنش موثر اعمالی است تا تغییرات درجه اشباع. نتایج همچنیننشان دادند که در محدوده تغییرات کم درجه اشباع از حالت اشباع اولیه، با افزایش مکش ساختاری مدول برشی ماکزیمم ابتدا تا مقدار بیشینه ای افزایش یافته و سپس افزایش مکش فراتر از مکش متناظر با نقطه ورود هوا منجر به کاهش قابل توجهی در مدول برشی میگردد.
کلمات کلیدی:
مدول برشی ماکزیمم . ماسه غیر اشباع . تنش مکشی . مکش ساختاری . درجه اشباع
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.