پس از انتخاب کلید عضویت در انتهای صفحه جدیدی که باز خواهد شد، اطلاعات خود را تکمیل و عضویت خود را تایید نمایید
درباره وب سايت
مرجع آموزش زمین شناسی، سنجش از دور، معدن و عمران
جامع ترین و معتبرترین آموزش برای نرم افزار های زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئومکانیک (مکانیک سنگ و ژئوتکنیک)، عمران (خاک و پی)
............................................
رزومه مدرسان:دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رشته های مهندسی معدن و عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) تهران
جهت آموزش حضوری و غیر حضوری (آنلاین و تهیه فیلم آموزشی) نرم افزار ها با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید............................................
09157330367-09381295869 اسمعیلی-مدیریت وبسایت........ ................................................ در صورتی که موفق نشدید با شماره های فوق تماس حاصل فرمایید از طربق ایمیل زیر نیز می توانید در خواست خودتان را مطرح نمایید.......................................
raminesmaeili68@gmail.com
...................این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد. همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
اولین پکیج آموزشی کنکور دکتری مکانیک سنگ معدن (+پاسخ تشریحی سوالات 11 دوره اخیر کنکور) خرید آنلاین بیش از 55 ساعت فیلم آموزشی و دانلود بلافاصله پس از خرید
روشی نوین جهت تعیین قابلیت حفاری با استفاده از شاخص زمین شناسی GSI در فهرست بهاي واحد پایه رشته راه، راه آهن و باند فرودگاه (مطالعه موردی جاده های جایگزین سد داریان استان کردستان)
بررسی ارتباط بین پارامترهای عملیاتی TBM و مقادیر نشست سطحی در پروژه توسعه جنوبی خط 6 متروي تهران
چکیده پروژه توسعه جنوبی خط 6 متروي تهران شامل یک خط تونل با قطر 9,19 متر و طول حدود 6,2 کیلومتر می باشد که در حال اجرااست. با توجه به عبور بخشی از تونل از زیر بافت مسکونی، کنترل مقادیر نشست از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور کنترلنشست و کاهش خطرات آسیب هاي احتمالی سازه اي، نشست سنجی دقیق سطحی و کنترل ویژه پارامترهاي حفاري در این پروژهطرح ریزي شد. هدف از این مقاله ارائه نتایج بررسی تحلیلهاي انجام شده بر پایه مقادیر نشست سطحی ثبت شده در قطعه قبل ازبافت مسکونی براي به کارگیري آنها در کنترل پارامترهاي ماشین بوده است. در این زمینه، پارامترهايعملکرد ماشین حفاري ازگزارش هاي لاگ دستگاه استخراج و با نتایج نشست حداکثر سطحی بر روي محور تونل مقایسه شد. نتایج این تحقیق نشان می دهدکه سه پارامتر فشار تزریق، فشار سینه کار، و خورند تزریق از مهم ترین پارامترهاي کنترل کننده نشست سطحی می باشند. در اینزمینه کنترل فشار سینه کار بر اساس نسبت آن به مقدار روباره در کنترل نشست، نقش به سزایی دارد.
بررسی عملکرد دستگاه حفاری مکانیزه Open Mode TBM EPB در شرایط زمین شناسی مختلف و بهینه سازي پارامترهاي حفاري ماشین
چکیده 1+ در این مطالعه به بررسی عملکرد دستگاه حفاري مکانیزه تونل قطعه 1 پروژه انتقال آب کانیسیب، در محدوده کیلومتراژ 353,55 پرداخته شده است. در بخش نخست دستگاه حفاري مکانیزه و پروفیل زمینشناسی مسیر تونل قطعه 1 معرفی شده، + الی 084,6سپس پارامترهاي طراحی و اپراتوري که شناخت آنها در مطالعات مربوط به وضعیت ماشین بسیار حائز اهمیت بوده، بررسی شدهاست. در ادامه با توجه به خصوصیات زمین شناسی و ژئومکانیکی سنگ هاي دربرگیرنده مسیر تونل عملکرد دستگاه حفاري شامل نرخنفوذ، ضریب بهرهوري و نرخ پیشروي مورد تحلیل قرارگرفته است. در نهایت محدوده بهینه پارامترهاي اپراتوري دستگاه جهت افزایش راندمان و کاهش استهلاك در سازند هاي پیشرو مسیر تونل، مشخص گردید است.
چکیده در این پژوهش پوشش سگمنتی تونل خط 6 مترو تهران با حضور فیزیکی درزههاي سگمنتی (روش مستقیم) شبیهسازي شده است.در بیشتر مطالعات پیشین تأثیر سگمنتی بودن تونلها با استفاده از ضرایبی بصورت غیرمستقیم در نظر گرفته شده و یا پوشش کاملاًیکپارچه شبیهسازي شده است. در حالی که امروزه براي طراحی بهینه سازههاي بتنی زیرزمینی و مطالعات مدل شکست و آسیب اینگونه سازهها باید طراحی بسیار دقیقی صورت پذیرد. در این مقاله پوشش سگمنتی تونل خط 6 مترو تهران با استفاده از المان تیربصورت دو بعدي شبیهسازي شده و درزههاي طولی نیز با استفاده از المان فنر دورانی با تعریف صلبیت دورانی معین ایجاد گردید.استفاده شده است. براي ایجاد رفتار اتصالات سگمنتی از زبان برنامه نویسی FLAC 2D براي شبیهسازي از نرمافزار تفاضل محدودفیش در نرم افزار استفاده شد. نتایج نشان میدهند که وجود درزههاي طولی باعث کاهش مقدار ممان خمشی توزیع یافته در سازه1 تن متر از / تونل شده و نیروهاي محوري و برشی چندان تغییري نمیکنند. به طوري که در پوشش یکپارچه ممان خمشی حدود 7ممان خمشی در پوششسگمنتی بیشتر میباشد. کانتور نشست سطحی (جابجائی قائم) تونل در مدل عددي پوشش سگمنتی مقداربسیار ناچیزي از مدل عددي پوشش یکپارچه بیشتر میباشد. در کل پوشش سگمنتی میتواند باعث بهینهسازي ابعادي در پوشش تونل با توجه به منحنی اندرکنش ممان- نیروي محوري گردد و براي این امر نیاز به مطالعات گسترده و جامع میباشد.
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.