<>

صفحه قبل 1 ... 5598 5599 5600 صفحه بعد

نوشته شده توسط :

بررسی قابلیت میراگرهای ویسکوز مایع خطی برای بهسازی لرزهای قابهای بتن مسلح

تجربه زلزلههای گذشته نشاندهنده عدم مقاومت کافی سازههای طرح شده در گذشته در برابر نیروهای واقعی زلزله است.در چنین شرایطی مطالعه آسیب پذیری سازههای موجود و ارائه طرح بهسازی آنها که توجیه فنی و اقتصادی نیز داشته باشد حائز اهمیت است. امروزه از سیستمهای کنترل غیرفعال سازهها به شکل موفقیتآمیزی جهت کاهش پاسخ سازهها در مقابل زلزله استفاده میشود. یکی از سیستمهای کنترل غیرفعال سازهها، میراگر ویسکوز مایع است که این میراگر از جمله کاربردیترین ابزار کنترل پاسخ سازهها میباشد که با تکنولوژیهای مختلف به منظور کاهش پاسخ سازهها در برابر تحریکات لرزهای و مقاوم سازی سازههای موجود به کار میرود. در این مقاله به بررسی تاثیر میراگرهای ویسکوز مایع خطی بر بهسازی لرزهای سازههای بتن مسلح پرداخته میشود. برای این منظور یکقاب خمشی بتنی 10 طبقه براساس آییننامههای طراحی ایران طراحی شده و عملکرد آن در حالتی که با میراگر ویسکوز مایع بهسازی شده است با استفاده ازروشتحلیل تاریخچه زمانی غیرخطی و بر مبنای دستوالعمل مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که SAP بهسازی لرزه ای ساختمان های موجود )نشریه 360 ( در نرم افزار 2000 پاسخ لرزهای سیستمهای بهسازی شده به میزان قابل توجهی کاهش یافته و سطح عملکرد لرزهای سازه بهبود یافته است .


کلمات کلیدی:

کنترل غیرفعال، میراگر ویسکوز مایع خطی، بهسازی لرزهای، سازههای بتن مسلح، سطح عملکرد

نویسندگان :

کبری عاقبتی(دانشجوی کارشناسی ارشد، مهندسی زلزله، دانشگاه محقق اردبیلی)

محتشم محبی (استادیار،دانشکده فنی، دانشگاه محقق اردبیلی)

 

اولین کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران (1392)

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , کنترل غیرفعال , میراگر ویسکوز مایع خطی , بهسازی لرزهای , سازههای بتن مسلح , سطح عملکرد ,
:: بازدید از این مطلب : 3103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 آبان 1394 | نظرات ()

آدرس:مشهد-خیابان رسالت-رسالت 64-مذهبی5-پلاک 11-شرکت مهندسین مشاور پارسیان سازه گستر کانیار-گروه مهندسی IROCK
شماره تماس:اسمعیلی 09381295869 (تلگرام) - 09157330367 آدرس ایمیل:raminesmaeili68@gmail.com
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اینماد logo-samandehi لوگوی شرکت لوگوی گروه